EĞİTİMSEL OYUN YAZILIMLARI
Eğitimsel Oyun Yazılımları
Gerçekte oyunlar, çeşitli durumlar karşısında bir beceri kazanmamızı sağlamada en çok motive edici aktivitelerdir. Bu oyunlar gerçekten göz ve el ile bağlantılı bazı değerli alışkanlıkları, becerileri kazandırmaktadır. Ayrıca problem çözme stratejilerini de geliştirmektedir.
Eğitimsel oyunlar genellikle aşağıdaki özellikleri kapsayan karar verme aktivitelerinden oluşmaktadır.
a. Bir veya daha fazla oyuncunun karar vermesi sağlanır.
b. Oyun bir takım kurallar dizisi içerir.
c. Yarışın rekabetin canlandırılması hedeflenir.
d. Oyundaki durumlar bir dönüt sistemini ortaya çıkarır.
e. Bir oyuncunun veya takımın kazanması amaçlanır.
Eğitimsel oyun yazılımları iki kategoride sınıflandırılabilir.
a. Hayatı simüle eden oyunlar.
Bu oyunlarda günlük hayattaki faaliyetlerimiz ve iş deneyimlerimiz bir senaryo olarak sunulmaktadır. Bu oyunlar, oyunculara birçok karar verme seçeneği, kurallar ve amaçlarla birlikte sunulmaktadır.
b. Akademik oyunlar
Bazı ilgi çekici başlıklarla bir konuyu oyun formatında sunarak motivasyon kazandırmayı hedefler. Oyun niteliğindeki bazı tekrar etme aktiviteleri ile bu konular kalıcı olarak öğretilmeye çalışılmaktadır. Problem çözme stratejilerinin öğrenilmesinde akademik oyun yazılımlarının amaçları arasındadır. Ancak bu daha çok ikinci sırada gelmektedir.
oyunlar öğrencilerin fiziksel ve zihinsel yeteneklerini geliştiren, yaşantılarını zevkli hale getiren, sanatsal ve estetik niteliklerini ve becerilerini geliştiren etkinliklerdir. eğitsel oyunlar, öğrencilerin önceden öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerini ve daha rahat bir ortamda tekrar etmelerini sağlayan etkinliklerdir. eğitsel oyun yazılımları ise öğrencilerin oyun oynama heves ve isteklerinden yararlanarak ders konularını oynayarak öğrenmelerini ya da problem çözme becerilerini oynayarak geliştirmelerini sağlayan yazılımlardır. öğrencilere kazandırılmak istenen bilgi ve becerilerin oyunların içinde gizlendiği, asıl amacın oyunlar oynamaktan çok bilginin oyunlar yolu ile verilmesi olan eğitsel oyun yazılımları öğrencilerin konuya karşı güdülenmelerine ve ilgilerini konuya yöneltmelerine yardımcı olur.
eğitsel oyun yazılımları ile geleneksel ortamlarda oynanan oyunlar bilgisayar ortamına aktarılmış, öğretmen ve öğrencilerin hizmetine sunulmuştur. formal bilgilerin oyun ortamında daha hızlı ve kalıcı olarak öğrenildiği çoğu eğitimci tarafından bilinen bir gerçektir. eğitsel oyun yazılımları öğrenme-öğretme sürecinde sıklıkla kullanılan ve yapısı itibariyle benzeşim yazılımlarına benzeyen öğretim materyalleridir.bu yazılımın ana teması eğlendirmek ve eğlendirirken öğretmektir.
oyunlar öğrencilerin fiziksel ve zihinsel yeteneklerini geliştiren, yaşantılarını zevkli hale getiren, sanatsal ve estetik niteliklerini ve becerilerini geliştiren etkinliklerdir. eğitsel oyunlar, öğrencilerin önceden öğrendikleri bilgileri pekiştirmelerini ve daha rahat bir ortamda tekrar etmelerini sağlayan etkinliklerdir. eğitsel oyun yazılımları ise öğrencilerin oyun oynama heves ve isteklerinden yararlanarak ders konularını oynayarak öğrenmelerini ya da problem çözme becerilerini oynayarak geliştirmelerini sağlayan yazılımlardır. öğrencilere kazandırılmak istenen bilgi ve becerilerin oyunların içinde gizlendiği, asıl amacın oyunlar oynamaktan çok bilginin oyunlar yolu ile verilmesi olan eğitsel oyun yazılımları öğrencilerin konuya karşı güdülenmelerine ve ilgilerini konuya yöneltmelerine yardımcı olur.
eğitsel oyun yazılımları ile geleneksel ortamlarda oynanan oyunlar bilgisayar ortamına aktarılmış, öğretmen ve öğrencilerin hizmetine sunulmuştur. formal bilgilerin oyun ortamında daha hızlı ve kalıcı olarak öğrenildiği çoğu eğitimci tarafından bilinen bir gerçektir. eğitsel oyun yazılımları öğrenme-öğretme sürecinde sıklıkla kullanılan ve yapısı itibariyle benzeşim yazılımlarına benzeyen öğretim materyalleridir.bu yazılımın ana teması eğlendirmek ve eğlendirirken öğretmektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder